.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محفل انس با قرآن در دانشگاه مازندران برگزار شد
به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه، محفل انس با قرآن، در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران برگزار شد.
محفل انس با قرآن در دانشگاه مازندران برگزار شد

به گزارش شمال نیوز، محفل انس با قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن و عترت دانشگاه، از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، با همکاری معاونت فرهنگی دانشکده الهیات و معارف اسلامی و انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه مازندران، در راستای تقویت هویت دینی ـ مذهبی دانشگاهیان در سالن اجتماعات دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این محفل نورانی پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز کشوری علی کبیری، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآنی دانشگاه مازندران، حبیب‌الله حلیمی جلو‌دار، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران و مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران سخنرانی کرد.

حلیمی با اشاره به راغب مصفطی غلوش، قاری برجسته مصری گفت: زمانی از راغب مصفطی غلوش، قاری برجسته مصری که در ایران حضور داشت، پرسیدند که چه توصیه هایی برای قاریان ایرانی دارید؟

وی با ارائه این مطلب که این قاری برجسته مصری، سه موضوع را به قاریان ایران توصیه کردند، ادامه داد: نخست آنکه قاریان سعی کنند که پس از مدت کوتاهی از تقلید خارج شوند و برای خودشان صاحب سبک شوند. دوم آن که قرائت قاری باید از فکر و دلش برآید تا اینکه بتواند بر دل مردم بنشیند و سوم آنکه قاری باید مردمی باشد تا مردم آن منطقه، آن قاری را در زندگی و حل مشکلاتشان حس کنند.

حلیمی تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) می‌فرماید، قرآن سفره‌ای است که هر کس به اندازه خودش از این سفره می‌تواند بهره‌مند شود،.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران با اشاره به کلامی از امیر مؤمنان علی (ع) گفت: هر کسی در محضر قرآن شرفیاب شود، بر فضایلش افزوده و از رذایلش کاسته می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران با اشاره به آیه ۱۰ سوره فاطر خاطرنشان کرد: كسى كه خواهان عزّت و توانايى است، بايد از خدا بخواهد؛ چرا كه تمام عزّت و توانايى براى خداست؛ سخنان پاكيزه به‌سوى او صعود مى‌كند و عمل صالح را بالا مى‌برد اما برخی از مردم به سمت کفار می روند تا اینکه عزت پیدا کنند.

تلاوت آیات کلام الله مجید توسط یاسین محمدی از قاریان برجسته و ممتاز دانشجویی دانشگاه مازندران، اجرای برنامه توسط مرتضی خدامی از حافظان برجسته قرآن به سه زبان زنده دنیا، تجلیل از حجت‌الاسلام خطیبی از پژوهشگران علوم قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه، برگزاری مسابقه قرآنی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر بخش‌های برنامه محفل انس با قرآن کریم بود.

یادآور می‌شود، در این آیین از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین خطیبی امام جمعه کلارآباد یک جلد کلام‌الله مجید با ترجمه مازندرانی که توسط ایشان ترجمه شده است، به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه مازندران اهدا شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.